Telemarketing
Telemarketing vs. Callcenter = Haute cuisine vs. Snackbar
Interview
Kirsten van Entegrations interviewt Hanneke van Call A Round. Kirsten: “In mijn speurtocht om tussen de wildgroei van telemarketingbedrijven het neusje van de zalm te vinden, stuitte ik op Call A Round in Zevenaar, of, liever gezegd, zij vonden mij!
Hoe het kwam weet ik niet, maar ze belden precies op het juiste moment en raakten de juiste snaar, hetgeen een prettig toeval was, of misschien toch een gedegen marktonderzoek van de kant van Call A Round? Zoals wij, ondernemers, allen wel weten, is de telefoon altijd een heikel punt. Zelf ‘cold canvassen’ is een ondergeschoven kindje en 10 keer achtereen gebeld worden voor een product waar je geen interesse in hebt is op zijn minst irritant te noemen. Een tikje kritisch en gekleurd door vorige negatieve ervaringen besloot ik Hanneke Meijer van Call A Round eens flink aan de tand te voelen. Niet alleen werd ik aangenaam verrast door de gezellige en gemoedelijke sfeer bij Call A Round, ook hun manier van werken valt op zijn minst op.
Hanneke vertelt dat zij gespecialiseerd zijn in Telemarketing op Niveau.” Hanneke: “Het verschil met een callcenter is, dat wij ons eerst echt verdiepen in de klant en zijn producten en gaan eerst bij het bedrijf op bezoek om de sfeer te proeven. Het zou erg slordig zijn als wij ons voorstellen als zijnde onderdeel van het bedrijf van de klant en vervolgens niet weten te vertellen hoe het pand er uit ziet en hoe het te vinden is,” Aldus Hanneke. ”Een telefoontje door ons is nooit een gemiste kans, want wij rapporteren alles dat belangrijk kan zijn voor de voortzetting van de klantrelatie; veranderde contactpersoon, verhuizingen, groei van het bedrijf, interesse op een later tijdstip, het ‘uit bestand’ halen etc. Merken wij dat de reacties van de gebelde bedrijven anders zijn dan verwacht, dan koppelen wij dit direct terug aan de opdrachtgever, zodat bijgestuurd of desgewenst, gestopt kan worden. Het moet een ‘win-win situatie’ blijven,” vertelt Hanneke.
“Wij houden niet van wurgcontracten. Wat ook een verschil is: wij verkopen niets aan de telefoon, maar geven voorinformatie en maken de afspraak voor de vertegenwoordiger. Dit doen wij zo, omdat wij willen doen waar wij goed in zijn zodat de opdrachtgever kan doen waar hij zelf goed in is; het verkopen van hun product. Wij werken bij voorkeur niet met ‘betalen-per-afspraak’, want dan krijgt een afspraak zo’n hap-snap karakter. Het gaat ons niet om de hoeveelheid gemaakte afspraken, maar om de kwaliteit, dat is ons uitgangspunt,” aldus Hanneke. Ze weet met haar 15 jaar ervaring in de telemarketing en, toegegeven, zeer prettige telefoonstem, hoe het werkt.
De mensen die zij aanneemt krijgen eerst een gedegen opleiding. De beginners starten bijvoorbeeld met het screenen van adressen om telefoonervaring op te doen. De ervarener medewerkers krijgen de ingewikkelder opdrachten.
Middels een proef, waarbij niet alleen de opdrachtgever, maar ook Call A Round investeert door deze proef beduidend voordeliger aan te bieden dan het reguliere uurtarief. We hebben ervaring in veel verschillende branches; van zorginstellingen tot koffiemachines, van managementworkshops tot plantenbakken en alles daar tussenin, en kunnen tot op directieniveau de gesprekken voeren. Bijzonder is, dat we vanaf januari 2009 een gespecialiseerd team op de ICT kunnen inzetten. Kijk, of beter, luister voor meer informatie op www.callaround.nl of bel ons even: 0316 345 745.